jump to navigation

Viles i gents: Liquidar faenes pendents 9 Març 09UTC 2015

Posted by xarxes in xarxes.
trackback

(La Comarca, Viles i Gents, 6/3/2015)

Sempre haig segut conscient que no tinc memòria. O bé per un defecte biològic, o per un mal aprenentatge, o per unes actituds poc afortunades, o perquè l’ànsia d’allò que ve me fa oblidar que s’ha d’arxivar allò que ja ha passat. O molt probablement, per una combinació de totes. Però el fet real és que tinc poca memòria. Recordo molt malament noms, oblido coses a fer, m’és molt difícil memoritzar llistes. I em sol funcionar molt millor la lògica. Intentar repeixcar allò que calie recordar per via de la lògica.

Inicialment pensava que la memòria és essencial per a gestionar el dia a dia. Però arribe un moment en què necessites arxivar més del que pots. I és aquí on inicialment vaig començar a fer ús del sistema més primitiu: un boli apuntant al braç coses importants. Un sistema estèticament condemnable, en espai limitat, i perenne a la dutxa periòdica. Després va donar pas a una agenda de paper, en la que se superposaven grapats de post-its que anaven passant de setmana a setmana en faenes “pendents”. Finalment van aparèixer les primeres PDA, que em van permetre digitalitzar la gestió de tots aquells papers. I es podie sincronitzar en Outlook a l’ordinador, de manera que podies combinar la gestió en lo correu electrònic. Posteriorment tot lo sistema es va integrar al telèfon per via de les Blackberry, i finalment se va generalitzar per via dels Android, que ja tot déu tenim. Segurament que este últim canvi va ser el que em va forçar a canviar a sistemes accessibles des de qualsevol aparell connectat a Internet. I sobretot, aquí és a on vaig acabar dividint la gestió de les tasques en tres dinàmiques diferents, i gestionades des de diferents plataformes:

Calendari per a faenes que s’han de fer un dia i hora concrets, com reunions i entregues (via Google Calendar). Tasques pendents que s’han de fer quan no hi ha res a l’agenda, classificades per temes (laboral, personal, associatiu, oci…,) i prioritat (via Wunderlist). I finalment, la finestra d’entrada de faenes, que són qüestions pendents de classificar i prioritzar, notes, temes a arxivar, i que s’ha de gestionar periòdicament. La via directa és lo correu electrònic (gestionat en Thunderbird) i que batallo per tindre sempre a zero. És una forma de no perdre les entrades importants i de no estressar-se només obrir el correu. La forma de tindre un correu net és gestionar-ho al moment en forma de calendari i tasques, i si no, a l’Evernote, que permet acumular tot allò pendent de classificar i prioritzar.

Fa poc vaig llegir Getting Things Done de David Allen, un símbol de la gestió del temps que es traduiria per “donar per fetes les coses” (GTD). Em va sorprendre com tinc incorporades la major part de les propostes, sobretot la divisió entre agenda, tasques i notes. Possiblement perquè les haig adoptat en llegir coses que ja són part de la cultural popular (digital). Però sobretot m’ha sorprès una de les seues propostes: Utilitza sistemes de gestió de tasques externs al teu cap, sistemes en los que confios i que gestionos de forma factible. Manté les tasques fora del teu cap! És la forma en què pots ocupar el cap en realitzar faenes. Al final resultarà que la meua falta de memòria no és un problema personal. En tot cas, cal liquidar faenes pendents, i sobretot, viure-ho en menys estrés.

Natxo Sorolla

Comentaris»

1. Montse Sendra - 9 Març 09UTC 2015

molt bon article! :)

Date: Mon, 9 Mar 2015 07:09:03 +0000 To: montse.sendra@hotmail.com


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: