jump to navigation

Cerques a Google.cat des de la barra d’adreces del Firefox 9 Octubre 09UTC 2008

Posted by xarxes in xarxes.
trackback

ACTUALITZACIÓ: des de que Firefox ha esborrat el keyword.URL, esta via per cercar a google.cat des de la barra d’adreces no funciona. Ara Firefox cerca el motor de cerca que tenim seleccionat a la barra que tenim al costat de la dreta. Així que només cal instal·lar el motor de cerca de Google.cat elaborat per Jordi Iparaguirre i Toni Hermoso. Seleccionant-lo ja tindrem cerques des de Google.cat.

Si utilitzes Firefox hauràs vist que una de les millors coses que té són la possibilitat de posar a la barra d’adreces wikipedia i sense posar http://wikipedia.com t’entra a la Wikipedia. Això t’estauvia moltes tecles (http://, .com., .cat, .ara, .net) al cap del dia. El problema que veia és que per defecte em fa la cerca a google internacional, i algunes vegades veus que va molt despistat en los resultats, que cauen tots a l’altre costat de l’atlàntic i no trobem lo que tu estàs buscant. Si voleu canviar-hi les opcions, ho teniu molt fàcil:

  • Escriviu about:config a la barra d’adreces del Firefox. Vigileu perquè esteu entrant als budells del Firefox i li esteu canviant les configuracions des de dins.
  • Als filtres escriviu keyword i cliqueu dues vegades damunt de keyword.URL
  • Allà canvieu l’adreça del cercador. Jo ho faig amb el domini .cat de google, que em dona directament resultats en català:

Nota: tingueu en compte les apreciacions de Bibiloni sobre el google en català i les interferències estatalistes.

Nota2: Mètode realitzat a partir de la modificació de les notes de Mundo Geek

Comentaris»

1. Marc - 13 Octubre 13UTC 2008

És curiós perquè jo, que tinc instal·lat el “camino” (una variant per a mac del firefox) em passa al revés. Em busca automàticament pàgines en català, i quasi mai trobo el que busco…degut a la meva feina necessito el google en versió “global” i no he trobat manera humana de canviar-ho… no m’atreveixo a destripar-ho. Un exemple és si provo de buscar el meu propi projecte al google

Respecte a les “interferències estatalistes” del google en català que diu Biblioni, doncs que voleu que us digui, els estats segueixen sent rellevants fins i tot a internet… després hi ha un altre tema. Quantes pàgines hi ha en castellà o anglès a internet i quantes en català?

2. Actualització de com cercar a Google.cat des de la barra d’adreces de Firefox | Xarxes socials i llengües - 4 Setembre 04UTC 2013

[…] des de que Firefox ha esborrat el keyword.URL, la via anterior per cercar a google.cat des de la barra d’adreces no funciona. Ara Firefox cerca amb el motor […]


Deixa un comentari

