jump to navigation

Cooperativisme: La Fageda 1 Setembre 01UTC 2008

Posted by xarxes in xarxes.
trackback

Sempre m’ha fascinat lo moviment cooperatiu com a via per a fer el treball una mica més igualitari. Potser la meua entrada al món laboral m’ha fet perdre part de l’optimisme en lo sistema, veient una mica “com són les persones”. Però vaig fer el treball de l’assignatura Moviment socials sobre les Cooperatives Mondragón, localitzades a Arrasate. Un grup que tots coneixeu perquè està darrere dels Eroski, Fagor, o fins i tot la Mondragon Unibersitatea.

Segur que si hau visitat supermercats catalans haureu vist a molts supers iogurts La Fageda. Són una cooperativa i avui ahig descovert que són una cooperativa nascuda per a crear treball per a discapacitats. Són la tercera empresa productora de productes làctics, darrere de Danone i Nestlé. Llegiu l’article per a conéixer-ho millor o compreu el llibre que s’ha editat recentement.

Comentaris»

1. Marc - 1 Setembre 01UTC 2008

Escolta, a mi també em sembla molt interessant el món cooperatiu. He pogut estudiar alguna cosa sobre això al projecte de Katarsis, iniciatives d’aquest tipus… una d’elles era sobre les cooperatives de Mondragón, tot i que vaig llegir molt poquet. A part de La Fageda, hi ha moltes cooperatives al sector de l’alimentació. Fa temps que penso apuntar-me a una cooperativa de consum i comprar directament als pagesos alguns productes, però no en tinc cap aprop. A veure si m’informo, segur que l’Atka té més informació.

2. Atka Kevlarsjal - 2 Setembre 02UTC 2008

Marc, acabo de riure en veu alta d’això que deies que jo en tenia més informació. Anava a comentar que fa poc vaig estar en una xerrada en què explicaven com funcionava una cooperativa de consum com aquestes que comentes. De fet se suposava que n’havia de fer una entrada al bloc. Potser aprofito ara que veig que el tema a resorgit :)


Deixa un comentari

