jump to navigation

Demolingüística i xarxes socials als congresos 9 Abril 09UTC 2008

Posted by xarxes in xarxes.
trackback

Estava fent un comentari a l’apunt de Amb certa calma, però com que l’extensió anava prenent cos i cos, la el comentari anirà per aquí… S’ha acabat lo Sociolinguistics Symposium 17 a Amsterdam. I si voleu veure una avaluació general, millor aneu a Amb certa calma.

La sensació que em deixen congrés rere congrés és que no hi trobo “el meu espai”. Potser tinc molt altes expectatives. Espero eixir en moltíssimes idees i a mi em costa. La sensació que em queda és que hi havia moltíssim variacionisme. Molt. I vaig trobar a faltar la demolingüística, i experiències properes al nostre camp d’estudi: belgues, irlandesos, bascos, gallecs… Per això vaig fer monogràfics dels demolingüistes, els irlandesos de la línia Padraig O Ríagáin, que ja coneixia, i vaig descobrir el Rudi Janssens i el grup de Brusel·les. Trobo a faltar, molta més materia. I també demolingüística catalana. Però la raó és clara: l’accés i explotació de les dades demolingüístiques no només no està potenciat, si no que està altament restringit i filtrat. Així, no hi ha cap investigador que s’haigue agarrat les dades davall lo braç i les analitzo a fons, temàticament…

A tall personal, ja, no trobo tampoc el meu lloc en l’anàlisi de xarxes socials. No trobo cap referent, cap bona idea, cap aprofundiment en l’anàlisi de xarxes socials… Habitualment la xarxa social és una cosa abstracta que s’analitza com una suma de relacions de l’enquestat.. però mai es pren la xarxa com la unitat d’anàlisi, amb els individus com a component. Clar, així obrir via és sempre novedòs, però també es falten a trobar mestres i referents.

Comentaris»

1. Marc - 10 Abril 10UTC 2008

Als congressos jo tinc l’estranya sensació de no enganxar enlloc també… ningú acaba de tenir la perspectiva que vull agafar i no acaben de tocar els temes que vull… fins al punt que m’acabo preguntant si ha valgut la pena anar-hi. Tothom fa feina molt teòrica i tal i com tu dius ningú va amb les dades sota el braç. Suposo que això ho fan a través d’articles, no sé.

Pel que fa a les xarxes socials, a mi m’ha passat això que dius sense arribar a posar-m’hi en serio, i la pregunta que em vas fer encara la tinc al cap: “et serà útil l’anàlisi de xarxes? Primer has de pensar què vols fer exactament…”

2. Atka Kevlarsjal - 10 Abril 10UTC 2008

“la pregunta que em vas fer encara la tinc al cap: “et serà útil l’anàlisi de xarxes? Primer has de pensar què vols fer exactament…””

Caram, això em recorda la sobretaula d’avui per dinar en què el hefe i el Xarxaman m’han insistit que l’argument “això és molt guai d’estudiar” no valia.

Jo no he anat a cap congrés :) Quan he anat a algunes jornades n’he sortit sempr emolt contenta. En tinc un en perspectiva on crec que no hi encaixo del tot. Però potser és una sort, perquè si anés a un que em resultés interessant crec que el meu cap podria explotar, perquè tot em faria il·lusió. Per “irrellevant” que fos ;)


Deixa un comentari

