jump to navigation

Les xarxes socials a un institut multiètnic 8 Març 08UTC 2008

Posted by xarxes in tesi, xarxes.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Després d’un final de setmana una mica diferent, avui acabo de rebre dos alegries per correu tradicional, enxarxades:

La primera em fa especial il·lusió: fa pocs dies José Luís Molina va anunciar a la llista Redes que havia eixit un article a la Revista Migraciones (n. 22) analitzant els efectes de les noves immigracions a dins d’una classe. És Percepciones de la inmigración y relaciones de amistad con los extranjeros en los institutos que signen la Verónica de Miguel Luken i la Carmen Carvajal Gutiérrez, de la Universitat de Málaga. Vaig mirar a on podia aconseguir la revista i impossible de fer a curt termini en lo meu triangle de la vida mòbil. Aixina que vaig decidir enviar-li un correu electrònic a les autores per veure com podia aconseguir-lo. I molt agradablement m’han enviat una separata de l’article a casa. -Seguixco pensant en les bondats de les revistes electròniques per a la comunicació científica-. Al final us poso lo resum que les autores fan de l’article. Aviat espero poder donar-tos l’opinió. Trobo que és un tema extremadament lligat a la meua tesi. En conclusió, el que pareix dir és que a pesar que els alumnes en les seues opinions mostren distància amb col·lectius ètnics diferents als seus, creen xarxes socials dins de classe que no hi tenen res a veure, molt més interètnics del que cabria esperar.

La segona alegria és una revista que m’arriba des de Suècia (moonydoodle, més efectes nòrdics ;), la revista Connections. L’edita l’INSNA (International Network of Social Network Analysis) i m’hi vaig fer soci l’any passat quan vaig anar al congrés internacional de Sunbelt de Grècia d’anàlisi de xarxes socials. Faré una ullada detinguda quan m’hi puga posar, per a seguir els principals temes de recerca a nivell internacional. Però fot goig rebre una revista internacional a casa.

Miguel Luken, Verónica de; Carvajal Gutiérrez, Carme (2007) Percepción de la inmigración y relaciones de amistad con los extranjeros en los institutos. A: Revista Migraciones n. 22. Madrid: Universidad Pontificia de Comillas.

Resum: A este article se presenten alguns resultats rellevants derivats d’una investigació sobre les opinions que alguns i algunes escolars de determinats instituts de Màlaga amb presència notòria d’alumnat estranger tenen sobre el fenomen immigratori. A més, s’analitza l’associació entre estes opinions manifestades i l’existència de vincles afectius, per una part, i de relacions de rebuig, per una altra, entre estudiants de diferents nacionalitats.

El qüestionari utilitzat per al treball de camp s’estructura, per tant, al voltant de dues temàtiques principals: les xarxes observades d’amistat, d’ajut mutu i de rebuig, i la visió que l’alumnat consultat declara tenir sobre l’arribada de població estrangera.

Els resultats obtinguts mostren , per una part, una clara correspondència entre les valoracions d’estos jóvens i les obtingudes a través d’altres enquestes per al conjunt de la població andalusa i espanyola. Per una altra part, descobrixen una considerable disparitat entre els prejudicis expressats cap a els diferents col·lectius immigrants i les relacions d’afecte i ajut que, de fet, es creen entre els companys.

Comentaris»

1. moonydoodle - 8 Març 08UTC 2008

La portaràs al despatx, algun dia, la revista sueca de les xarxes? M’agafa curiositat., m’agafa. I noooo és perquè sigui sueca, que em veig a venir el comentari ;)


Deixa un comentari

