jump to navigation

Potenciar la bicicleta 28 gener 28UTC 2008

Posted by xarxes in personal.
Tags:
trackback

Foto de Catarrà http://www.flickr.com/photos/fromtarracototheworld/Fa més de mig any, ben bé des del principi, que sóc usuari del Bicing, un servei de transport públic que consistix en deixar utilitzar bicicletes públiques als qui s’han adscrit a la tarifa plana anual que pagues per poder utilitzar el servei. L’agarres a una estació i van fins l’estació més propera al lloc a on vas i la deixes. No estic informat de a quina regidoria (i partit) de l’Ajuntament de Barcelona se li ha d’agrair la posada en marxa del sistema, però és molt útil. Me pareix útil sobretot per dos raons:

  • Com a servei de tranport que em facilite els trajectes curts, com quan tinc que anar de Plaça Universitat al Carrer del Carme, per exemple
  • Perquè, indiferentment de si Barcelona és plana o costeruda, si té o no té carrils bici, crec que la bici es un tema de “cultura” i si a una ciutat s’utilitze la bicicleta, qualsevol nou que hi arribe s’hi adapte. I els que van en cotxe o moto aprenen a respectar al “nou vehicle”. Si no hi ha bicicletes pels carres, qualsevol nova bicicleta fa nosa, molesta, per a rodar segura ha d’anar per les voreres, moleste als vianants… I en lo Bicing se potencie un cercle virtuós de més bicicletes al carrer, més ciclistes, més respecte… És una idea molt més útil que crear carrils bici. Perquè només estan a les àrees més turístiques i cèntriques de la ciutat. I indefectiblement estan ocupats per cotxe, contenidors…

Los problemes que li trobo al Bicing són alguns de menors. Com per exemple que vas a un lloc, fas un encàrrec, tornes a l’estació del Bicing i et dona un missatge explicant que has d’esperar 5 minuts entre que deixes una bicicleta i n’agarres una altra a la mateixa estació. O un altre i és que no trobo la manera de veure les estacions del Bicing en mapa sencer del Google Maps i amb totes les opcions de navegabilitat de l’aplicació. A més que els mapes, fins fa poc, no es podien veure en Firefox. Ni tinc una opció per veure el mapa d’estacions des d’un dispositu mòbil com la Blackberry, per poder triar les coses sobre la marxa. O que la informació que rebem los usuaris, a part que només en català ja en tindria suficient, i si tenen suficient espai per a altres llengües més servei faria l’anglès, és insuficient en la sitaució que m’ha motivat escriure este post. Des de principis d’any que no m’anava la targeta i em deia que si estava segur que l’havia activat. Fins que no haig trucat ningú m’havia avisat que la targeta Bicing està lligada a la targeta de crèdit i com que m’havien renovat la targeta de la caixa perquè havia caducat, el Bicing estava donat de baixa fins que no actualitzara les dades. Un correu electrònic o un missatge al meu espai Bicing m’haguera agilitzat la faena.

Foto de Catarrà

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

