jump to navigation

Comprant un portàtil 11 gener 11UTC 2008

Posted by xarxes in personal.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Estic en fase “mirant portàtils per a renovar el que tinc”. Ara tinc un Acer Aspire 1353LC (15′, AMD 2400, 512mb ram, 40gb disc dur) i és qui m’ha fet guanyar la confiança en la marca Acer. És una marca de gamma baixa, però per a preus barats, no tinc dubte en triar-la. Té uns 5 anys. Només haig tingut problemes en lo reproductor de DVD, que el vaig canviar i no torne a anar, i una tecla que es va desenganxar. I la bateria, que ja és esperable. Ara porto una bateria externa Ahtec que em va genial. Tenint en compte els anys del portàtil, la canya rebuda i el preu, tinc pocs dubtes. Seguix funcionant molt bé.

Per què canvio d’ordinador? Sobretot, pel volum i pes. Cada setmana el transporto a l’esquena entre cases, transports públics i cotxe. Si vaig deixar de transportar la roba i el menjar de la vila al treball i del treball a la vila, que és lo típic que fa qualsevol estudiant universitari a instàncies de sa mare, per què em poso a l’esquena una bossa amb portàtil, bateria externa i respectius transformadors?
Així que haig decidit que el nou ordinador ha de ser de 12 polzades (12′), de poc pes i bona bateria. En 12′ no es pot treballar habitualment. Per això el connectaré a una pantalla quan estiga a casa i arreglat.
L’Acer està desestimada perquè, com havia dit, és de gama baixa, i ara que ja sé les hores que passo davant un PC, que són una mitjana de 10 h al dia, me val la pena comprar-me alguna cosa de gama normaleta. Les marques que estic barallant són 3. Sony Vaio m’agrade perquè té una gama agradable de 13′ (la SZ) i de 11′ (TZ). I com diu la Lullaby, són monos :-D Però uns me pareixen molt grans i els altres molt menuts. Hauré d’anar a veure’ls físicament de nou, per saber si és lo que busco.

Los segons, a instàncies de la mateixa Lullaby, són los Toshiba, que diu tota conveçuda que són molt bons. Hi ha la línia dels Portégé que té els 12′, estos si que a mida exacta del que vull perquè em caben a la motxilla, i la serie R500 és ultralleugera, 1 kg. També hauré d’anar a veure’l físicament.

La tercera marca és la Dell. M’agrade el model de negoci que tenen. No inclouen lo Windows per defecte, i m’interesse perque la meua llicència la pague la Universitat. I ells me la cobren dos vegades. I venen a demanda i per internet. Però l’empresa no està en molt bons temps i si el demano i pete…

Al final de l’apunt poso una taula comparativa dels models que més gràcia em fan. Los dubtes que em queden per resoldre són:
– Quan duren les bateries? No ho pose enlloc, i no sé què s’ha de mirar. Los mAh (amperis)?
– Com són los transformadors? També els hauré de transportar, i si són com los que porto ara, seran més grans que el portàtil.
– És important que el Toshiba no és ampliable en RAM? 2gb seran suficients per a 5 anys de portàtil?
– Quina diferència hi ah entre una CPU a T7500 i una a U7500?

En definitiva, si algú de vosaltres m’oferix més possibilitats, més marques i més models, m’anirà genial per a anar decidint què necessito.

Portàtils

(L’apunt tinc que retocar-lo des de Explorer perquè hi ha dies que en Firefox no deixe editar en html)

Comentaris»

1. Marc - 11 gener 11UTC 2008

Aquí al despatx me diuen que dos gigues de ram són més que suficients per la vida útil dels portàtils. Jo acabo d’ampliar el meu a dos gigues de ram i em va molt molt ràpid, i espero que segueixi així molt de temps.
Una cosa sobre els Dell. Són una opció molt molt bona al meu entendre. Els meus companys informàtics m’informen que Dell no petarà o no amb més probabilitats que qualsevol altra empresa (no sé res d’això del mal moment).
Una pena que no pensis en els apple… perquè qualitat preu són insuperables diria. Tenen la pega d’haver-te de passar al món mac, però sempre t’hi pots posar el windows com qualsevol altre ordinador (només necessites el bootcamp que de moment és gratuït i pel que dius la llicència de la uni del windows ja la tens). No dono més la pallissa que això va a gustos.

Si m’hagués de quedar un PC em quedaria els Vaio, però jo sóc un pijo… i les coses maques em tiren

2. Marina - 11 gener 11UTC 2008

Podria suggerir-te models molt lletjos i que anessin molt malament perqè no em facis enveja quan apareguis amb el portàtil nou, però no ho faré perquè sóc bona persona. De fet jo també m’he plantejat de canviar-me el portàtil i això de tenir un mini portàti i una pantalla externa gran és una molt bona idea. Jo també estic farta d’anar carregada com una mula, “tuppers” del dinar inclosos…

Passem a el què seria “el tema”. Encara no he tingut temps d mirar els models concrets dels Vaio i Toshiba (veig que ja has trobat la gamma que et comentava) però l’altre dia se’m va acudir una cosa que crec que pot ser interessant de tenir en compte. Mira’t què valen els reemplaçaments de coses, especialment per al Sony. Per allò que deiem que si un portàtil té 2 anys, amb 150 euros per canviar disc dur i RAM l’allargues un parell d’anyets en bones condicions. O el preu de les bateries, que solen ser caríssimes ( a veure que val aquesta del Vaio de 6h, per exemple, per si se’t fa malbé en un any).

Mira quantes ranures de RAM té i quin tipus porta, ara en fan un tipus que és més car u un que és força barat. Jo crec que les 2 gigues són suficients ara… com ho eren 512 fa cinc anys. Crec que és imprescindible que sigui ampliable, pel Vista i perquè les noves versions dels programes sempre gasten molt més que les anteriors. I mira que Sony no hagi fet algo raro per impedir que posis components que no siguin com “seus” o del seu servei tècnic. Que no crec, però com que són una mica rarets…

Sobre els DELL… a casa n’han passat alguns, i no en tinc cap mala referència, excepte una notícia que vaig llegir no sé on -en un diari, però no recordo quin (no era el “Què”)- i no sé quan sobre que l’empresa no anava gaire bé. Jo tindria en compte que els dos primers anys, quan tens garantia, estàs lligat al servei tècnic de la marca que compris, així que mira si t’importa o no que DELL vagi per missatgeria. De les altres dues, no crec que cap ofereixi gaire dubte.

I tot i que els MAC són molt i molt bufons, jo no en tindria un com a únic PC a no ser que treballis en un entorn MAC, que no és el cas. Quina pena que les altres marques no els facin tan macos.

Ja està, he dit XD Vaig a menjar-me els biquinis que he socarrimat ;)

PD: mira’t allò del Firewire, en el teu cas també pot ser un detall interessant…

3. Portàtils barats « Xarxes socials i llengües - 31 Agost 31UTC 2008

[…] nivell personal no entra dins les meues necessitats. Fa algun temps vaig canviar lo portàtil i vaig acabar en un Dell Latitude D430. De moment estic molt content en la compra. Tenia unes idees […]


Deixa un comentari

