jump to navigation

La SGAE no protegix la música 27 Desembre 27UTC 2007

Posted by xarxes in música.
Tags: ,
trackback

Viles i gents del 28 de desembre de 2007 que em publiquen al Diari La Comarca

Des que vaig aprendre a tocar la flauta a escola i a llegir pentagrames haig estat lligat a la musica com a aficionat. Piano al conservatori d’Alcanyís, exàmens a Reus, bombardí a la banda de Pena-roja i Herbers, bolos en la xaranga a viles del Maestrat de Terol, hores d’assaig de gaita, quilometres en Los Draps, organització de concerts… Crec que no se me deu poder condemnar per ser un exterminador de la musica. I a mes de tindre esta afició, també tinc cabassos de cintes i CD’s verges gravats pels amics de l’Institut i algun disc durs extern de gran capacitat en mp3 baixats en l’Emule. Possiblement, gràcies a esta facilitat per accedir a tota esta música, haig pagat l’entrada a concerts de grups que mai haguera conegut, o tipus de música que mai haguera ni imaginat. La Societat General d’Autors i Editors (SGAE), que es l’única entitat que em representa legalment com a músic, me diu que sóc un enemic de la música.

A la vegada, al Matarranya és impossible fer directes de música sense perdre perres, si no jugues en grups amics a preus d’amics, música amateur i ajuts d’alguna institució per a pagar l’equip. I encara aixina, sempre tanques comptes sense un duro guanyat. I quan tens tots los comptes passats, sol arribar la SGAE, en pell de protectora de la música, i et diu que has de pagar una suma de diners en concepte de drets d’autor. “Escolto’m, jo als autors ja els haig pagat. Vosté a qui represente?” “Als músics.” “No, jo tinc unes quantes peces de música, a vosté no el conec i no m’ha vingut mai a liquidar els diners que ha cobrat en nom meu. Si no és poc que vosté no represente als musics, a més, vosté m’assigne un impost revolucionari al qual li és indiferent si no s’ha tocat cap cançó d’un autor seu o si tota la nit han sonat versions del Rey del pollo frito. I per a finalitzar, m’assigne un preu únic que no depén ni si al concert han estat 4 gats i eixim empenyats o si s’ha omplit lo Sant Jordi. Vosté vol que l’any qe ve jo no tinga ni ganes ni perres per a tornar a fer un festival de música?” La SGAE no defense la musica. La SGAE només defense una indústria de la música que té acorralats als músics per les discogràfiques.

Publicat al bloc col·lectiu Viles i gents

Comentaris»

1. Marina - 28 Desembre 28UTC 2007

m’agrada que treguis aquets tema. l’altre dia jo mateixa em discutia amb la família per això del cànon dels CDs. Pq un cop pagat el cànon, ls còpies ja són legals… o no era aixÍ? :P tenen uns c******….

2. Gemma - 29 Desembre 29UTC 2007

Ui, veig que el tema et seguix alterant… A mi ja em vas convèncer de q baixar músicar per Internet promociona els grups. Mira el gag de Polònia (en castellà, és clar) sobre el tema: http://www.youtube.com/watch?v=TSTxzh5xItY
Com que tu sempre mires programes que Nessa i jo no sabem ni que existixen… potser este no el vas veure. Besets!


Deixa un comentari

