jump to navigation

De congrés a Pécs (Hongria) 9 Juliol 09UTC 2007

Posted by xarxes in sociolingüística, tesi.
trackback

Ja s’ha acabat lo XI congrés de l’ICML (International Conference on Minority Languages) i avui ha segut un dia dur. No especialment dur, però s’hi mescle la sensació de final de curs en “dia de retorn”. Haig entrat a la Universitat a les 9.30 del matí i haig eixit a les 22.10 de la nit. En tres quarts d’hora per a dinar, a les 15:30. Vaig escomençar esta entrada pujant en tren de Pécs a Budapest:

“Cal aprofitar les tres hores que tenim de tren. No me n’estic eixint massa bé en les tasques de l’Outlook per a fer una nova categoria que es digue Entrega. Vull tindre ben ordenades totes les entregues que em queden des d’ara a octubre, que no són poques, per a anar prioritzant: veig un article sobre la situació general de la Franja per als Juliols de la UB, unes 15 pàgines per a un Anuari, un resum de l’Enquesta d’Usos Lingüístics, un resum molt menudet sobre les notícies més importants en sociolingüística i filologia per a l’any 2007… Dades demolingüístiques, resums i Franja: les categories principals per a les faenes d’este estiu. I n’hi ha una encara més important, encara que no me la pago ningú: tesi doctoral. Ja tinc lo treball de camp i ara toque fer els primers contactes seriosos en l’estructura de la tesi. M’estic llegint a Li Wei per a agarrar una mica de marc teòric sobre llengües i xarxes socials.”

No vaig poder tancar el text perquè la son me va guanyar, però continuo avui després del dia duret que haig tingut per a retornar. A Pécs mos vam hostatjar a l’hotel Racz que per 21.800 florins (uns 80 euros) vam tindre les dos nits i l’amorzar, bona habitació i cèntrica. Sobretot perquè Pécs no és molt gran. A Budapest vam estar a l’hostal Budapest Bubble a on compartíem una habitació en 8 persones. L’encarregada, l’Olga, mos va ajudar molt en dir a on podíem anar a cenar, a comprar coses, visitar… encara que sempre eren llocs massa turístics per al que a mi m’agrade.

Hongria és molt més moderna del que esperava. Cal comptar que m’esperava alguna cosa més pareguda als estereotips que tinc de Romania i Bulgària per via dels nostres immigrants (no hi haig estat mai) però em van parèixer molt més austriacs (tampoc hi haig estat), tant en modernització com en personalitat de la gent. Gens mediterranis, gens de colors cridaners o veu alta. Però em va agradar molt l’abús que fan dels picants. Coses per a visitar: lo parlament a Budapest. S’ha de dir que vam fer poc turisme social, fora dels monuments i dels carrers turístics. Que és en lo que sempre em quedo.

Entre demà i el dimecres intentaré escriure les impressions sobre el congrés. I recordeu-me que encara tos dec les impressions sobre el congrés de xarxes socials a Kérkyra. A veure si l’estiu servix per a ordenar una mica tot allò que fa temps tinc en cua d’espera.

 

PS: De moment no hi ha foto perquè les tinc a la Universitat.

PS2: M’estic plantejant seriosament comprar-me una Blackberry. Necessito alguna cosa pràctica en la que poder escriure a qualsevol dels llargs viatjes en transport públic (que me pareix la manera més senyorial de viatjar, en xofer i tot;), a un temps mort esperant o respondre correus i evitar que se m’acumulon a la safata d’entrada. L’Acer (N50) m’ha ajudat molt de temps a organitzar la meua vida i recordar tasques (excepte algun dia senyalat :-() però escriure en lo totxet no és gens útil. Perds molt de temps i no val la pena posar-s’hi si en menys d’una hora tens un teclat normal davant teu. I a més, és impossible sincronitzar-la de manera regular en dos ordinadors (casa i faena). I l’iPhone encara pareix que haurà d’esperar un temps i superar la versió 1.0 (los rumors van del setembre com a tota Europa a principis de 2008, tal com toca a un estat com espanya).

PS3: M’haig quedat en les ganes d’anar cap al sud de Pécs, als Balcans, que estan a tocar, i crec que m’haurien marcat més. Però haguera trobat a faltar un guia que m’explicare el fons de tot allò.

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

