jump to navigation

Coste massa treballar 26 Mai 26UTC 2007

Posted by xarxes in sociolingüística.
trackback

La sensació que més me coste integrar és la que séntigo quan porto un munt d’hores en alguna cosa, acabo el dia i em pregunto i avui què haig fet?. I quan acabo la setmana en la pregunta i esta setmana que haig fet? Perquè no pot ser que em passa hores i hores treballant en una matriu de dades, en un article o buscant informació sense fotre un canvi substancial en lo tema. Moltes vegades penso que passo massa rato buscant informacions diverses en sociolingüística i sobre la Franja. Que les aprofito a tope, perquè em mantinc sempre actualitzat i estar sempre ben informat no té preu. Però n’estic segur que el problema no és esta. Lo primer problema és tindre sempre unes grans espectatives i pensar que tot és ràpid de fer. És la famosa frase en algun dels sectors de la meua vila: quatre palades i avant. I no, les coses costen molt d’elavorar. És un procès lentíssim. I el segon problema és la falta d’estructuració del cap. Imagina’t que et diuen fes un article de 10 pàgines sobre la situació de la llengua. Tant fa que siguen 10 com 100 pàgines, perquè el més refotut és trobar-li l’estructura, posar-ho en ordre, i sobretot, fer-ho evolucionar tal com les dades te donen los resultats. I quan tinga el cap ben amoblat espero traure-li rèdit a tot este tema i fer articles com a xurros!

PS: La més gran putada és quan unes dades no quadren de cap de les formes, no tenen coherència i descobrixes que tenies les dades de Galícia al lloc de les Balears. Lo que pot fer que el programa llixgue un 4 a on hi ha un 9. Tinc que veure si l’error venie del CIS o vaig ser jo. Però almenys també te naix un orgull que diu aquí no em passe qualsevol dada. Qui no és feliç és perquè no vol ;-)

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

