jump to navigation

A Berlin direcció Kérkyra 1 Mai 01UTC 2007

Posted by xarxes in personal, tesi.
trackback

290407-corfu-081.jpgAixina és, lo bitllet més barat que vaig trobar de Barcelona a Kérkyra (Corfu) venie a ser una cosa com: ixco de Barcelona a les 19 h, arribo a Berlin a les 22 h, i a les 3 h (a.m.) ix un vol cap a Corfu, que arribe a les 9 h (a. m.), parant 1 hora abans a l’altra punta de Grécia. Unes quantes hores de la nit ocupades en canviar de vol, dormir a l’aeroport, passar les maletes per seguretat… I vaig decidir que per a arribar randit, aprofitava i agarrava el vol a Berlin un dia abans per a visitar la “vila”. De fet, fins ara només havia estat a la Vall d’Aran i l’occitània del sud, i dos vegades a l’Alguer . Venie a ser el meu primer viatge internacional de pes. Aixina que aprofitava!

M’haig estat a la porta de Brandenburg, haig cenat unes salsitxes a l’estació de trens d’Alexanderplatz, m’haig llogat una bicicleta per a visitar a tope la ciutat, haig desistit de l’ intent d’anar a un camp de concentració dins de Berlín, perquè no portava el mapa i el lloc estave prou lluny, haig dinat a un antic centre okupat que actualment manté un centre d’art i un bar molt molt molt modern amb un públic més bé tirant a classe mitjana arregladeta (la música, postsicodèlica, genial, però el meu baix nivell d’anglès m’ha fet tirar enrere per a preguntar quins grups hi punxaven) i haig menjat Chile con carne. Per la tarda haig anat de passada pel parc Tiergarten, un cor verd al mig de Berlín, i haig fet un intent per a trobar uns bars de l’antiga àrea comunista que m’havien recomanat a on pagues lo que creus que val lo que has menjat. Però l’únic que haig trobat han segut edificis de multinacionals. Aps, m’han sorprès los edificis i monuments a Marx i Engels (recomanades les estàtues de la plaça que porte el seu nom, que són les de la foto), o edificis en lo careto de Lenin. I cap menció, que jo haiga sabut trobar, al nazisme. Teniu alguna bona explicació?

Al final mos ham retrobat amb una jove sociolingüista alemanya que va estar un temps de recerca a Barcelona. Fa poc mos va escriure per a comunicar-mos que havie presentat lo seu primer fill, la tesi ;-), i que li havie anat molt bé. Als pocs dies mos va escriure per a dir-mos que havie arribat lo seu segon fill, Rasmus. M’haig alegrat una barbaritat de retrobar-mos, en ella, en son fill i en la seua parella, encara que fore per 30 minuts. M’ha expicat que estave aprofitant per a fer classes de sociolingüística a la universitat i aixina portarie els seus alumnes a la visita de la cultura catalana a Frankfut.

Això ha estat la meua visita a Berlín. M’ha quedat pendent veure de més a prop un camp de concentració, els punts claus del III Reich, i potser fer una mica més de aprofundiment en l’àrea roja. Primera lliçó apresa: abans d’anar a Berlin porta ben clar des de casa què vols anar a veure.

Bé, ara només tinc un ratet. Haig estat de 22 h a 1 h donant voltes a un banc en los ulls tancats, ja ham embarcat i tenia una hora i mitja, de 1,30 h a 3 h, que aprofito per a deixar una mica e constància. Ho penjaré en algun altre moment, perquè la ½ h de Wifi de l’aeroport de Schoenfeld va a 5€. Segur que en 12 hores trobo alguna manera més econòmica per a publicar-ho.

PS: Dassia i Kérkyra en general no són les capitals de les telecomunicacions. Penjo l’article el dia 3 de maig (encara que al bloc aparegue com que l’haig penjat lo 2 de maig a primera hora). Al pròxim post intentaré explicar com està el tema…

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

