Qui la té més llarga? 26 juliol 26UTC 2011
Posted by xarxes in estadística.trackback
M’ha fet riure una referència a un article “científic” que relaciona la llegenda urbana que diu que la mida dels dits està relacionada amb la llargària del penis. Evidentment, si un periodista pot escriure una cosa tan cridanera com “La longitud de los dedos de la mano insinúa el tamaño del pene” no ho deixarà de fer. I així ha estat, perquè la “notícia” ha tingut força repercussió.
Però per a desmentir-ho només us enganxo el núgol de punts que relaciona la ràtio entre la mida dels dits i la mida del penis. I ho acompanyem amb els valors de correlació: r=-0,216, amb un valor P=0,009. Això en ciències socials se sol considerar com res important a mencionar.
La frase final de l’article que en fa referència ho acaba aclarint tot:
No te recomiendo que pases mucho tiempo mirando la longitud de los dedos de tus amigos, obtendrás muy poca información sobre el tamaño de su miembro. Hay mejores maneras de saber quién la tiene más larga.


Comentaris»
No comments yet — be the first.