Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de sistemes (Luhmann) 28 abril 28UTC 2011
Posted by xarxes in ciència, lectures, sociologia, tesi.trackback
L’autor més significatiu és Luhmann. Descansa en una epistemologia holista. Acumula l’evolucionisme clàssic, el Durkheim teòric del fet social i el model estructural-funcional, i en l’actualitat pren ingredients de la biologia de signe «autopoiètic» i a la informàtica. La teoria sistèmica de Luhmann pretè, trencar les fronteres de la ciència i la tecnologia. Els «sistemes» de Luhmann -ser humà, economia, política, dret, ciència, societat, medi ambient, etc.- són tots ells autosuficients i autònoms.
La teoria avançada de sistemes (Buckley) assimila el neofuncionalisme, que vol conciliar el sistema de la personalitat amb el de la societat. Han estat freqüents els focs creuats entre la teoria de sistemes i la teoria de l’acció comunicativa.
- Rodríguez Ibáñez: 1. «Les quatre avingudes fortes de la teoria sociològica contemporània»
- Rodríguez Ibáñez: 2. Quatre avingudes fortes de la teoria sociològica contemporània
- Rodríguez Ibáñez: 3. Teoria de l’acció comunicativa (Habermas)
- Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de sistemes (Luhmann)
- Rodríguez Ibáñez: 5. Teoria de la decisió racional (Coleman, Boudon)
- Rodríguez Ibáñez: 6. Teoria cognitivista
- Rodríguez Ibáñez: 7. Conclusió de les quatre avingudes fortes de la teoria sociològica

[...] Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de sistemes (Luhmann) [...]
[...] Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 6. Teoria…Rodríguez Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de…Rodríguez Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 3. Teoria de…Rodríguez Ibáñez: [...]
[...] Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 6. Teoria…Rodríguez Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de…Rodríguez Ibáñez: 5.… on Rodríguez Ibáñez: 3. Teoria de…Rodríguez Ibáñez: [...]
[...] Rodríguez Ibáñez: 4. Teoria de sistemes (Luhmann) [...]