6,6 graus de distà ncia amb el Messenger 5 Agost 05e 2008
Posted by xarxes in xarxes.Tags: axs, graus, messenger, redes, sna, socialnetworks, xarxes
trackback
Per Escolar.net arribo a la notÃcia que s’ha comprovat que els usuaris del Messenger estan separats per 6.6 graus de distà ncia.
La teoria havia nascut amb la intenció de saber quants intermediaris calen per connectar dos persones qualsevol del planeta. Dos persones que mantenen un llaç estan a un grau de distà ncia. L’amic d’un amic nostre està a 2 graus de distà ncia. I aixà consecutivament.
Evidentment, els 6,6 graus de distà ncia són una mitjana. Algunes persones estan a distà ncies molt superiors, mentre que altres ho estan a només 1.
L’estudi ha establert que entre dos contactes qualsevol es crea un llaç quan han intercanviat una conversa (de text). Una manera molt més correcta de fer-ho del què ho han fet altres amb el Facebook. Perquè allà el llaç entre dos persones és més dubtós, donat que dos contactes poden no haver intercanviat mai una conversa, ni saber qui és l’altre.
Pareix que les successives proves que s’han fet per comprovar els graus de distà ncia entre totes les persones del planeta, ja siga per correu postal o per correu electrònic, se situen entre els 6 i els 7 graus de mitjana. És clar, mesurant-ho amb correu electrònic, xarxes socials en lÃnia o missatgeria instantà nia, queda exclosa la major part de la humanitat. Per exemple, els meus pares no tenen cap connexió amb mi, segons l’experiment. I això que hem compartit alguna menjada ;) Suposo que els graus de distà ncia de la generació messenger són molts menys que els de la generació dels seus pares. Aixà que en realitat el valor de 6,6 deu ser molt superior… Però val la pena veure estudis aixÃ.
- NotÃcia original al Washington Post: Instant-Messagers Really Are About Six Degrees from Kevin Bacon
- NotÃcia molt ben explicada a Alt1040
- NotÃcia a RTVE: El Messenger demuestra la teorÃa de los seis grados (Vigileu, a la notÃcia parlen de la teoria dels sis graus com d’una llegenda urbana)
Foto de BigBlue

Comentaris»
No comments yet — be the first.